E-mail marketing - hvorfor nu det?

Næsten alle virksomheder i verden i disse dage engagerer sig i en form for e-mail-marketing. Det har eksisteret i mange år, men selv med udviklingen af mutli-channel marketing (med udbredt markedsføring på sociale medier, viral videomarkedsføring og andre former for reklame) forbliver det som endnu uovertruffen i dets effektivitet. Men hvorfor er det? 

Alle har mindst en e-mail-konto. Bogstaveligt talt. Alle du kender. Og det ved jeg helt sikkert, fordi du ikke kan oprette en konto på sociale medier eller dybest set tilmelde dig noget på Internettet uden at angive en e-mail-adresse og verificere den. Derfor, selvom ingen ser ud til at sende e-mails til hinanden længere, forbliver det faktum, at e-mail er noget, vi alle sammen beskæftiger os med regelmæssige mellemrum, for opdateringer, kontoadministration og andre lignende ting. Det er her e-mail-marketing kommer ind. Det er en konsekvent god måde at nå ud til potentielle kunder og fastholde trofaste gentagne klienter ved at holde regelmæssigt kontakt via e-mail. De vil altid ende med at se meddelelserne, og det har en sådan succesrate, at intet kommer tæt på. Næsten alle virksomheder har deres egen mailingliste over abonnenter, og det er en meget god grund.

1. Det hjælper dig med at holde kontakt med dit publikum og kernekunder De giver dig mulighed for at holde både eksisterende kunder og potentielle nye kunder orienteret om, hvad der sker med din virksomhed, nye kampagner osv. Også de fleste på din liste har allerede gjort noget med dig i fortiden, så de er allerede disponeret for at have en vis interesse i dine opdateringer. Og det hjælper med kundernes engagement generelt.

2. Du kan nå kunder i realtid, da de fleste i dag åbner deres e-mail på en mobilenhed. Plus, veludformede marketing-e-mails har vist sig at konvertere meget godt på mobile enheder.

3. E-mails føles mere personlige og engagerende end andre internetmeddelelser. Det er næsten svært at tro, at vi faktisk har haft e-mail i cirka fire årtier. Det er virkelig i vores DNA nu. Folk har en tendens til at svare på e-mails på en eller anden måde (med en vis handling fra deres side), og dette er den store chance for virksomhederne at søge nye abonnenter, kunder og gentage kunder også.

4. E-mail-marketing er en af de nemmeste typer online-marketing, der kan måles med hensyn til dens ydeevne og resultater. Dette giver e-handelsoperatøren et enormt værdifuldt værktøj til at få næsten realtidsdata om deres konverteringsfrekvens, klikfrekvens, abonnere og afmeld abonnementsrater osv. Det betyder, at du får en bedre vision om, hvad der fungerer godt, hvad der er behov for nogle finjusteringer, og hvor du skal fokusere din marketingindsats for at udnytte dine kampagner bedst muligt.


5. Det er faktisk meget overkommelig Selvom nogle mennesker intuitivt kan føle sig som sociale medier (i kraft af at de er gratis for brugerne), må de sandsynligvis være den billigste marketingallevej på Internettet, er det faktisk ikke sandt. Marketing på Facebook, for eksempel, kan koste ganske overraskende meget, især for en begyndende virksomhed med et stramt marketingbudget. For ikke at nævne Google Adsense og lignende tjenester, værdifulde, som de ellers kan være. Ved e-mail-marketing er prisen pr. Konvertering imidlertid bogstaveligt talt kun øre på dollaren, selvfølgelig afhængig af din valgte marketingplan. Men alt i alt er det en af de mest overkommelige måder at nå så mange mennesker på i en kort periode, og vigtigst af alt, at holde denne liste voksende støt. Hvilket er hvad marketingfolk alligevel skal fokusere på. 


6. Du kan bruge målrettede kampagner til at nå ud til forskellige typer mennesker med hensyn til deres forhold til din virksomhed eller service. F.eks. Er nogle abonnenter på din e-mail-liste allerede muligvis købt fra dig, og du vil derfor sigte mod en bestemt type besked til disse mennesker for at få så mange af dem som muligt til at blive gentagne kunder. På den anden side overvejer andre abonnenter muligvis stadig, om de skal købe eller ej, eller hvad der måtte være tilfældet. For at tackle denne mangfoldighed og drage maksimal fordel af din marketingindsats kan du oprette, hvad der er kendt som køberpersoner, gennem din e-mail-marketingtjeneste for at målrette mod bestemte kampagner mod en bestemt type kunder blandt de andre. Dette kan vise sig at være meget fordelagtigt i det lange løb. 


7. E-mail-marketing er en bedre måde (end f.eks. Sociale medier) til at skabe opmærksomhed på mærket på et mere vedvarende niveau Da det kræver en vis grad af engagement for nogen at tilmelde dig dine e-mail-opdateringer, i modsætning til blot at klikke på “som ”På noget, der giver dig en bedre fornemmelse af, hvor meget folk bliver opmærksomme på dit brand. Derefter kan du udnytte den oprindelige interesse ved at angive nøjagtigt den type indhold, opdateringer og info, den specifikke profil eller segment inden for din kundebase muligvis leder efter. Oftere end ikke er det, hvad der i sidste ende får konverteringer.

Afslutningsvis

Dette er kun et par af de vigtigste grunde til, at du absolut skal bruge e-mail-marketing som en af dine vigtigste online-promoveringsstrategier. Der er bestemt et sted til sociale medier, Google, YouTube, blogs, artikler og andre spillesteder, men undervurder aldrig den enorme opholdskraft, som e-mail-marketing har vist sig at have.

Vil du gerne høre mere om hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed
med en e-mail marketing strategi? Jeg er blot et opkald fra dig.